Peutergroep Het Talent

Over Peuteropvang Het Talent

Op de peuteropvang krijgt je kind de kans om op ontdekking te gaan, ervaringen op te doen en grenzen op te zoeken. We laten je kind dat in de groep op z’n eigen manier doen, in z’n eigen tempo. De pedagogisch medewerkers ondersteunen dit groepsproces en ieder kind individueel daar waar dat nodig is. Spelenderwijs leert en groeit je kind. Het raakt vertrouwd met een nieuwe omgeving en leert omgaan met andere kinderen. Voor je het weet is je zoon of dochter klaar om naar school te gaan.

Openingstijden

Peuteropvang Het Talent is maandag, dinsdag en donderdag geopend van 8.30 uur tot 13.45 uur.

Ontwikkeling van de kinderen

We begeleiden de kinderen bij het spelen en ontdekken van verschillende materialen. Onze materialen staan in open kasten en op ooghoogte van de kinderen. Op deze manier dagen wij de kinderen uit om zelfstandig aan de slag te gaan en zo te werken aan hun zelfontwikkeling. We bieden op onze locatie ook "voor- en vroegschoolse educatie" (VVE) aan.

Dagindeling

Na het ophangen van de jassen en de tassen aan de kapstok in de gang worden de kinderen om 8.30 uur verwelkomd door de pedagogisch medewerkers. Tot 8.45 uur duurt de spelinloop, hetgeen betekent dat je samen met je kind iets kiest om mee te spelen om de overgang van thuis naar de peutergroep zo soepel mogelijk te laten verlopen. Na de spelinloop gaan we in "de kring" waar we themagericht de kinderen spelenderwijs van alles aanbieden waarvan ze leren, denk bijvoorbeeld aan liedjes, taalspelletjes of voorlezen. Uiteraard is er ook voldoende tijd om vrij te spelen en te knutselen. Voordat we gaan eten en drinken, ruimen we samen op. Elke dag gaan we naar buiten mits het weer dat toelaat. Mocht het weer heel slecht zijn dan zorgen we dat er binnen een bewegingsactiviteit is. We sluiten af in de kring en om 13:45 uur gaan de kinderen naar huis.

Wat nemen de kinderen zelf mee?

In de rugzak nemen de kinderen een complete verschoon-set mee. Dat betekent ondergoed, sokken en bovenkleding. Luiers, eten en drinken wordt door ons verzorgd.

Medewerkers

Peutergroep Het Talent heeft diverse pedagogisch medewerkers die elk dagdeel vast op de groep staan.

Specifieke informatie m.b.t. Kober:

Kober kinderopvang

Ben je in verwachting of heb je jonge kinderen en wil je de zorg voor je gezin graag combineren met je werk of je studie? Dan zit je goed bij Kober. Of je nu een kinderdagverblijf zoekt, peuteropvang of buitenschoolse opvang; we bieden je kind een vertrouwde plek en een uitdagende speel- en leeromgeving. Daarnaast kun je ook vaak voor het overblijven bij Kober terecht.

Kansen voor ieder kind

De beste kansen voor ieder kind. Daar draait het om bij Kober kinderopvang. We zien kinderopvang als een plek waar spelen en leren bij elkaar komen. Een plek waar kinderen zich in alle vrijheid ontwikkelen. Wij begeleiden hen daarbij. Passend bij wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Dat doen we met veel plezier. Want niets geeft meer voldoening dan zien hoe een kind groeit en verder komt.

Meer weten over onze kinderopvang?

Op kober.nl lees je alles over onze kinderdagverblijven, peuteropvang, buitenschoolse opvang. En hoe we samen met jou als ouder een basis leggen voor een leven lang ontwikkelen. Onze pedagogische visie is daarbij het vertrekpunt. Wil jij ook de kracht van Kober ervaren? Kom dan eens langs. Met ruim 200 locaties in de regio zijn we altijd dichtbij.

Meer weten over het overblijven?

Ook dat is goed geregeld via Kober. Op onze website vind je informatie over aanmelden, de scholen waar we het overblijven verzorgen en meer.

We zien je graag.

Kober kinderopvang www.kober.nl (076) 504 56 05